onsdag 25 juni 2008

Plikten kallar...

Sönerna är stora. Det kom brev från pliktverket att dom måste anmäla sig till mönstring. MÅSTE! Den ena säger bara "jaha" och gör det. Den andra visste jag att jag måste förhandla lugnt med..... till sist gjorde han det, men med kommentaren "Vi lever i ett fascist-land". Han har aldrig köpt argument för att gå i skolan heller. Jag håller fullkomligt med honom, eftersom skolan är så fyrkantig och fantasidödande.
Jag har också alltid haft problem med "måsten" som andra har bestämt att jag måste. Jag har egna saker jag måste! Jag tänker ofta att jag skulle bränt på bål för fyrahundra år sedan i Sverige, stenats i ett annat land idag, och bara varit utstött nån annanstans, så tacksam är jag ändå att jag lever i Sverige-nu.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: