torsdag 17 juli 2008

Stå upp och sommar!

Igår var jag på Glashuset, en restaurang på Värmdö (där jag bor) som har Stå upp på tisdagar.. Klubben drivs av Johan Sköld. Fullpackat med folk så klart eftersom Johan Glans var Headliner. Jag såg Johan Sköld som konferencier, kanon, en rookkie som jag tror heter Marcus Johansson(?), Kristoffer Appelqvist samt Glans. Skitbra allihop, var och en på sitt sätt, som det ska va! Kul:-) Kul också att Kristoffer säger att jag fick honom att börja efter att jag gjort ett "Underhållande föredrag" på Karlstads universitet. Jag minns att det satt en stor blon och en liten mörk killle längst fram. Jag var osäker på vad dom tänkte, men när det var slut reste sig den långa ljusa killen (Kristoffer) och sa: Tack som fan!
Jag tog det som ett plus, uppenbarligen tillräckligt för att få honom att sätta igång..........

Imorgon blir det Sandhamn och veteranbåtsfestival, veteranbåtsägare som jag är till M/Y Hwila (mod Forslund, 1924). Det är en bra svensk sommar i år.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: